7 maj 2012

Bästa morgonen

Imorse fick jag gå upp och väcka de små trollen. Det är inte ofta det händer. Självklart aldrig på helgen. Men idag. Jag smyger in i rummet och ser på mina töser. Frida liggandes på rygg med tummen i mun och täcket avsparkat. Bella ihoprullad under täcket med bara ett rufsigt hår och ett öga som syns. Jag pussar försiktigt på henne. Säger att det är dags att vakna. Hon är alldeles varm och luktar jordgubb. Solvarma jordgubbar. Hon vrider lite på sig och vill inte riktigt vakna så jag pussar henne hundra gånger. Hon är så lagom varm, så väldigt mjuk och len. Samtidigt börjar Frida röra på sig i sängen bredvid. Ett öga öppnas men åker snabbt igen. Det är dags att vakna, har ni sovit gott? frågar jag. Får ett "mmmm..." till svar av Bella. Långsamt sträcks armarna upp ovanför täcket men åker snabbt ner igen. Frida försöker sätta sig upp men är inte helt vaken och tippar omkull igen. Bella börjar blinka och sträcker på sig. En sekund senare sätter hon sig upp och är klarvaken. Jag får en kram, en varm skön kram. Jag lyfter upp Frida ur sängen och hon lägger sin ena arm om min hals, stoppar tummen i munnen och lutar huvudet mot min axel. Vi går ner alla tre. Frida i min famn och Bellas hand i min.

1 kommentar:

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!