21 augusti 2012

Oskuldens tid

Vad betyder "Vem bryr sig?", frågade Bella härom dagen. Jaaa, sa jag, var har du hört det? Bella svarade att det var en kompis som sa det när hon skulle berätta vad hon hade gjort på Cypern. Bella var lite ledsen på rösten när hon berättade, hon kände att det var något tråkigt. Samtidigt som jag blev ledsen över att barn kan vara hårda och säga saker de kanske egentligen inte förstår... så blev jag också glad över att hon faktiskt inte visste vad det betydde. Att hon inte visste vad det betyder att INTE bry sig. Jag förklarade förstås. Fast på ett lite förmildrande sätt. För att det kändes bäst så.

Än så länge lever hon i oskuldens tid. Hon har inte börjat slänga sig med uttryck för att låta tuff eller cool eller vad det nu är. Än så länge är hon bara Bella. Det är förbaskat skönt det! Vi njuter så länge det varar. Njuter av all närhet och kärlek vi får, och komplimanger. "Mamma, varför är du alltid så fin när du ska till jobbet?" Vi njuter av att hålla handen och få pussar och kramar fast alla kompisar är runt omkring. Vi är fortfarande bäst i hennes värld. En fantastisk känsla. Speciellt när man vet att det inte alltid är så. Att det kanske snart är på väg att ändras. Men inte än. Än så länge är vi hjältar.

3 kommentarer:

  1. Vilken tråkig kompis! :(

    Men härligt att Bella är Bella!

    SvaraRadera
  2. honenstolsrullningbort23 augusti 2012 07:28

    Guess what? Tårögd!

    Har du hört låten "Superhjälten"? Bästa barnlåten!

    Jag är ingen superhjälte jag, men jag klarar mig rätt bra, mina lagom långa ben. Du med dina röda öron, och din stora näsa. Jag kan se dig överallt. Jag flyger inte upp men svävar ibland, lätt som en fjäril när du håller min hand.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag är chockad! ;)

      åh, fiiiin låt! ska kolla upp den!

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!