27 september 2012

a-just-de!

Det är ju vägning idag! 2½-årskontroll.

Håll tummarna så är ni bussiga! Jag trooooor verkligen att hon sprängt 10-kilosgränsen med råge. Men jag är ju, som ni vet, helt kass på att bedöma sånt. Men, ni får i alla fall del av min positiva känsla. :) Mitt lilla tjocka barn.

Det vore ju bra om hon dragit iväg på längden också. Där är jag dock inte lika hoppfull. En sak i taget.

Hon har blivit verbal, fröken filur. "Ja ä så jävla smutsi mamma". Eh, what???? Jävla??? Vi låtsas som inget men ordet har dykt upp ett par gånger till. Bäst att inte säga ngt tänker vi och fnissar, och förfäras, i smyg. Säger man ngt fattar hon ju att hon framkallar reaktioner... och då... finns det väl ingen hejd på hur ofta vi lär få höra det.

Är jag inte klok, så säg?!

1 kommentar:

  1. Malin Mårtensson27 september 2012 15:48

    Så jävla underbart! ;)
    Här hemma är det ofta tvärtom, mina små (läs stora) pluppisar säger till mig när jag blir för exalterad och slänger in förstärkningsord lite för ofta...

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!