17 november 2012

Dagarna.

Det finns dagar som man längtar till. Som när man ska åka iväg på semester. Eller när man fyller år. Eller som i tisdags när det var en sådan vanlig grej att vi skulle göra något roligt med jobbet. Vi skulle till mitt gamla jobb och få träna på brainstorming och kommunikation. Roliga övningar på ett ställe jag gillar med folk jag tycker om. Det är något att längta efter. När de dagarna kommer försöker jag tänka som min kompis syskonbarn. Det här hände väl för snart tio år sedan. Barnen hade väntat och längtat efter att få gå och se filmen Björnbröder på bio. En dag var det så dags. När de sitter där i mörkret och filmen precis har börjat  säger det ena barnet: "Nu, nu är det Björnbröder, pappa!". Jag gillar det. Att fånga den tanken när det händer. Nu är jag mitt i det jag längtat efter. Nu är det Björnbröder. (eller hur Challan?! :)

Det finns dagar som man längtar tills att de är över. Som nu på måndag. Klockan tio ska vi vara på Gastro (334:an) och väga/mäta Frida samt träffa läkare. Direkt efter det ska vi till hjärtmottagningen och göra ultraljud på Fridas hjärta. Det har gått fyra månader sen vi gjorde både det ena och det andra senast. Längsta uppehållet hittills. Jag har tänkt att jag ska försöka skriva ner alla frågor innan, och våga ställa de där svåra frågorna om framtiden till hjärtläkaren och gastroläkaren vill jag fråga om han kan lova mig att jag aldrig behöver oroa mig för sonden igen. Jag kan oroa mig för tillväxten men jag vill sluta oroa mig för att Frida ska få sond igen. Och för att jag ska slippa det onödiga spöket måste jag våga ställa frågan. 

Det finns alla de där dagarna mitt emellan. Dagar som överraskar. Som blir dagar man minns. Dagar som blir helt vanliga. Som blir som man tror. Som glöms bort. Dagar när inget händer men livet rusar. 

Här är en bild från en fin dag på semestern. Pappas födelsedag. Som vi väntat på, planerat för och som blev både helt vanlig, väldigt mysig, ganska busig, avslappnad och lite extra tokig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!