11 mars 2013

Borta.

I förra veckan fick vi kallelse till 334. Vägning och mätning. Av vår alldeles lagom och perfekta filur. Bedömning.
 
Jag ringde för att boka om tiden till veckan efter. Inte för att köpa tid utan för att det är då jag börjar min föräldraledighet och det är skönt att slippa kompa ut. Jag fick då veta att tiden tydligen inte fanns. Och att de inte visste när vi kunde få en ny. Jahaja. På ett sätt skönt. På ett annat sätt - inte vad jag ville. Det här skulle ju bli vårt sista besök där. Sen var tanken att vi skulle bli utskrivna. Utskrivna.
 
Tanken var att vi skulle till Tillväxtenheten innan sista besöket på 334:an och att de skulle ta över ansvaret. Jag hoppas att de inser att Frida är precis som hon ska vara. Jag vet inte om vi hoppar ur askan in i elden. Jag vet bara att vi vill bort från 334:an.
 
Hur som helst. Läkaren skickade ju en remiss till Tillväxtenheten i mitten av november. Trodde jag, ända tills idag när jag ringde dit för att kolla hur det gick med remissen. Den fanns tydligen inte. Har aldrig funnits. Borta.
 
Så nu får vi se vad som händer. Vad kommer först; 334:an, Tillväxtenheten eller bebis?

1 kommentar:

  1. Har ni hört nåt från 334:an än om remissen?

    Kram!

    /Syster yster

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!