30 mars 2013

Lista listan.

Saker jag gjort och som jag skyller på graviditeterna...

  • Tappat en jobbmobiltelefon i ett toaletthål i Kina (ett av de sunkigaste hålen jag sett faktiskt).
  • Åkt till affären och upptäckt att jag glömt plånboken hemma. Brutit ihop, storbölat och överlåtit handlingen till makeN i stället. För att jag är he-eelt vää-hää-ärdehelö-hös på att handla.
  • Tappat en kvarts potatis i sjalen runt halsen. Inte hittat den och tänkt förträngt den tills jag en halvtimme senare hittat den, glatt utbristit "jaha! där var den!" och sen ätit upp den. När jag tittade upp satt kollegorna och stirrade på mig som att jag var från yttre rymden.
  • Försökt skala potatis med en osthyvel (tänkte fel), och fått kommentaren av min kompis "men för helvete Grahn, du är väl bara gravid - inte dum i huvudet?!)
  • Åkt till jobbet, kommit på att jag glömt jobbdatorn hemma, åkt hem, kommit på att jag lämnade handväskan med husnycklarna på jobbet, åkt tillbaka till jobbet, hämtat nycklarna, åkt hem, hämtat datorn och slutligen åkt tillbaka till jobbet... Det blev inte så mycket arbetsdag kvar...
  • Åkt till jobbet utan passerkort och plånbok, vilket resulterade i att jag fick gå till chefen och be henne följa med mig till receptionen och intyga att jag var jag.
  • Gråtit till till exempel Daidalos på Bolibompa.
  • Missat 1:1 samtal med chefen så att hon har ringt två gånger och kommit och hämtat mig en gång...
  • Fått be en kille att köra ut bilen från parkeringsfickan på jobbet för att magen var så stor så att jag inte kom in i bilen.
  • Försökt balansera en vattenflaska på magen vilket misslyckades och resulterade i att jag blev dyngsur, i skrevet...
Ja, det var det jag kom på nu på tio minuter. Det går säkert att göra listan längre. Jag är liksom jag, fast lite mer av allt kan man säga. Håhåjaja.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!