10 mars 2013

Oreda.

Vi håller på och möblerar om här hemma. Vi halverade ett allrum i julas för att få ett till sovrum. Vi har byggt in trappan och fått ett förråd under den. Båda två grejerna har varit ett fantastiskt lyft. Vi ville ju bygga till men Stadsbyggnadskontoret tyckte inte det. Jag blir fortfarande förbannad när jag tänker på deras argument så jag försöker att inte tänka på det.

Hur som helst. Nu har den stora omflyttningen börjat. Inget är där det var och ingenting blir klart och ingenting blir riktigt så bra som vi vill. Vi saknar fortfarande ställen att stoppa alla grejer på. Det är en karusell som man bara blir frustrerad av. Snurrig och irriterad. Barnen vill leka med oss, umgås, spela spel, gå ut. Vi vill bara få ordning på det stora kaoset. Köpa fler garderober. Köpa hyllor. Men var ska man göra av allt som nu inte får plats i det nya kaoset? Var gör man av alla grejer? Allt vill jag ju inte slänga.

Frustration blandat med lite iver och trötthet. Och en massa håhåjaja. Så är det just nu. Skönt att få dela med sig. Av det ljuva livet. Av oredan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!