10 april 2013

Förlossningsförberedelse.

Kollar igenom journalen från Bellas & Fridas förlossningar. Ganska lika. Ganska snabba. 
Båda har börjat med att slemproppen gått på morgonkvisten. Lite molvärk framåt kvällen. Uthärdligt till klockan 5. Med Bella blev vi inskrivna vid 7 och hon föddes 8:30. Med Frida kom vi i god tid, för tidigt egentligen så vi fick vara på ett rum och vila. Vi blev inskrivna vid 6 och Frida föddes 7:30. Tjoff, tjoff. 

Så jag har ju förutfattade meningar om hur det här kommer att bli....

För övrigt, inga som helst känningar, än. Knappt två veckor kvar till bf. 

7 kommentarer:

  1. Min tredje förlossning var i särklass värst... Alla kategorier;) Din trea kommer förhoppningsvis bara en dag hux flux ligga i famnen och äta som om den aldrig gjort annat... LYCKA TILL!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. *asgarv* gaah! kan du vara så snäll och säga att de två första också var helt olika varandra så att jag kan slappna av... :)

      Radera
    2. just det, amningen... faktiskt det som oroar mig minst :) typ ingenting. tjoho!

      Radera
  2. Så spännande! Tänk att det snart är dags!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Tjoff, tjoff! Snygg beskrivning! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe. Lite lätt avdramatisering!

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!