19 maj 2013

1 månad.

Idag är det en månad sedan Abbe föddes. Jisses vad tiden har gått fort och vad den har stått stilla.

Abbe har hunnit med två förkylningar. En snorbaserad och en hostbaserad. Det har inte varit det roligaste för varken stor eller liten. Han har mest velat vara vid mitt bröst eller i min famn. Nu är det bättre och han har blivit mer harmonisk. Igår och idag har han legat i babysittern och tittat och varit nöjd i över en timme. De första små jollrena har också kommit. 

Efter amning ligger han fortfarande helst så här. Med huvudet på sina små korta armar och lutad mot mitt bröst. Det är så fantastiskt gulligt att jag blir alldeles varm varje gång. 

Tuppkammen är kvar, så även håret där bak. Än så länge.  

Bella ligger gärna och myser med Abbe medan hon tittar på boli. Abbe verkar trivas mycket, mycket bra där.  

Och så här ser han ut nu. Ni ser ju! Det har ju hänt en hel del på en månad! Ögonen är öppna och klara. Han ser. Han har blivit en riktig tjockis, och lång! Storlek 56 är urvuxet sedan någon vecka tillbaka och numera gäller 62 men även 68 funkar fint. Väldigt häftigt hur fort det kan gå. Och, vi njuter av det.

Bella å sin sida  har gått från att se ut så här.

Till att se ut så här: 

Och slutligen så här: (eller ja, inte slutligen får vi väl hoppas...) 

 Frida har fått årets första skrubbsår och har äntligen fått inviga sommarskorna. 

Frida har blivit stor nu. Hon har egna kompisar på gatan att leka med.  

Det har varit lite si och så med att somna på kvällarna. Det är alldeles för ljust och somrigt och benen är alldeles för spralliga. Men en tupplur med bästa syrran är inte fel det heller. 

Mysjäntor!
Nu ska jag ner till makeN som fixat kvällsfika och en Abbe-gos som tjoar att han minsann också vill ha mat. 

1 kommentar:

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!