20 maj 2013

Glamour.

Mitt liv är så fyllt av glamour nu för tiden. När jag står där med ena bröstet utanför bh:n, mjölkfläckar på tröjan och med kräks på på axeln, kiss på byxan och lite bajs under nageln. Eller när jag ligger där mitt i natten och precis har ammat ur mig allt jag har och vi håller på att somna, den där djupa amningssömnen, när ett brak hörs och jag känner den där välbekanta doften av amningsbajset. Då känner jag verkligen hur glamouren flödar. Jag funderar lite på om det är bättre att ha en mjuk mage och fasta bröst eller om en fast mage och mjuka bröst är att föredra. Kan inte riktigt bestämma mig. Det är som det är. Det som är jag är jag. Mjukt, fast, hårt.

Glamour är världsligt. Mitt liv just nu är inte världsligt. Det är överväldigande och tröttande, det är uppiggande och fantastiskt, det är fritt och bundet. Det är så mycket. Jag hinner inte med och jag är mitt i. Jag suckar över att behöva amma hela tiden, samtidigt som jag njuter av all närhet och mår så bra av alla hormoner som amningsstunden ger.

Nyårsaftonen 2004-2005 var makeNs och mitt nyårslöfte "mer glamour i vardagen". Sedan dess har livet ändras och glamouren är inte lika viktig i vardagen. Kärleken är det dock. Den håller vi fast vid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!