13 juni 2013

Abbe & jag.

Den här veckan har Abbe och jag dagarna för oss själva. Bella och Frida är hos mormor och morfar i Skåne och makeN är på jobbet. Ni kanske tycker att jag då borde hinna med att blogga i parti och minut. Så är det tydligen inte. Jag har alldeles för roligt. :) 

Jag promenerar, dricker mängder med kaffe, ammar, pratar med Abbe som säger baou med den mjukaste lilla rösten, jag hälsar på kompisar, sitter i soffan och stirrar ut i luften, ligger på golvet bredvid Abbe och säger "åh vad stark du är! åh vad du kämpar!" när han ligger på mage och tränar, jag tränar själv, jag flänger runt och sitter still, ammar på promenader, på café men mest i soffan och jag njuter av lugnet och fnissar åt Abbe som ler sina stora leenden som gör mig så varm. 

Emellanåt saknar jag småtrollen. Men mest njuter jag och passar på. Snart är det liv i luckan igen och då är det det bästa. Då är det sommarlov och fullt ös. Men nu, nu är det lugnet före stormen. Och det är inte så illa det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!