19 juni 2013

Egen tid.

Just nu stjäl jag mig någon/några minuter egen tid. Barnen får kolla på boli medan muffinsen är i ugnen. Nu har jag en minut på mig.

Vi diskuterade det där med egen tid, en kompis och jag. En vän till henne hade kommenterat att den stunden hon hade egen tid på dagen var när hon och barnen skulle iväg någonstans, och hon hade fått in alla ungar i bilen. När hon stängde dörren och gick runt bilen till förarstolen, innan hon satte sig. Det var hennes egen tid.

--- där var minuten slut och jag har varit nere och hämtat ut muffinsarna ur ugnen ---

Jag stjäl några minuter till. Bella och Frida låg i soffan och myste. Frida låg i Bellas knä. Det såg så mysigt ut att jag inte vill störa. Abbelito sover i babyskyddet. Vi tog nyss en tur till gårdsbutiken och köpte ägg. Jag fick in ungarna i bilen och gick låååångsamt till förarplatsen.

Till vardags lägger jag gärna min egna tid på att sitta vid datorn och fixa med bilder eller blogga. Eller träna förstås. Men ibland hinns det inte med. Ibland går dagen i ett och kvällen kommer, och går, alldeles för fort. Då gäller det att hitta sina egna stunder. Oftast brukar jag ta mig en extra minut när jag går på toa, jag läser någon tidning eller stirrar ut i luften en stund. Samlar kraft och laddar om.

Det är intensivt med barn. Fantastiskt och jag älskar att vara hemma. Men det är intensivt till tusen.

När har ni egen tid? Behöver ni stjäla den eller finns den bara där? Vad gör ni?

5 kommentarer:

  1. Hahaha, den var väldigt bra! Har snuddat vid tanken men ej formulerat den ännu - "när man går runt bilen", jag dör vad bra! Ska fundera om jag kommer på nån i samma kaliber :-)

    Kram AKAF

    SvaraRadera
  2. Slänga sopor kan jag i bästa fall få göra själv! /CR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe. Ta då ett extra varv runt bilen tycker jag! :)

      Radera
  3. Häromdagen tog Henrik med sig båda killarna till Ica då hade jag lite egen tid. Vad gjorde jag? Passade på att bajsa i fred. Det kallar jag glamour.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Shit (hehe) vad länge du fick sitta då! Läste du ut en roman? Fejsbookade? Instagrammade? Bara satt och njöt? :)

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!