5 juni 2013

Hålla handen.

Idag var det sista dagen för Frida på småbarnsavdelningen Fjärilen. Till hösten börjar hon på storbarnsavdelningen Sländan.
Idag var det sista dagen för Bella på storbarnsavdelningen Sländan. Till hösten börjar hon i förskoleklassen Ugglan.
Det var sentimentalt när vi gick till förskolan i morse. Eller. Det var inte sentimentalt. Jag var sentimentalt. Jag bad Bella att hålla mig i handen. Och jag höll den där lilla starka, torra, varma, sköna handen. Hårt. Och tänkte att det var inte länge sedan hon började. Och nu är hon så stor. Förskoleklass. Snart får jag inte hålla den där handen längre. Inte med samma självklarhet som nu. Jag njöt. Solen värmde och jag blev varm av både den och den lilla handen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!