17 juni 2013

Mjölk.

Jag hade föresatt mig att jag skulle köra med mjölkproteinfri kost ett tag för att se om Abbes mage blev lite bättre. Jag skulle börja igår kväll. Skulle. Men jag bangade. Jag tänkte och tänkte. Och kom fram till att jag inte tror att det är så farligt, det här med magen. Han är ju aldrig otröstlig. Jag läste på symtomen på 1177 och tyckte inte att det stämde in så värst... Och lite ont i magen har ju de flesta bebisar.

Och sen så är det ju så att jag älskar alla former av mjölk.

Mjölk i kaffe, yoghurt till frukost, ost!! schmööör! crème fraîche!!! gräddiga såser, tjocka lager med bregott...

Så jag övertalade mig själv att han inte är allergisk mot komjölksprotein. Så var det med det. Karaktär is my middle name alternativt Jag gör allt för mina barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!