27 juni 2013

Mormorsmor.

För ungefär ett år sedan skrev jag om min mormor och hennes syster, Krut & Ruter. Mormor har kämpat på ett år till. Nu är hon 92. Det är förstås tomt utan de dagliga samtalen till den allra käraste systern. De kallade varandra så, Min allra käraste Syster. Hon kämpar på och bor kvar i sin vanliga lägenhet. Med utsikt över en rondell. Den utsikten, går enligt mormor, inte av för hackor. Det är mycket som händer där. 


På midsommardagen fick Abbe träffa min mormor för första gången. Vi får se om det blir sista men jag tror inte det. Det är ju både krut och ruter i damen. Dessutom har hon tävlingsinstinkt, och eftersom hennes syster blev 95 år så vill hon nog hänga med åtminstone till dess. Vi får se. Det var ett kärt möte i alla fall. 


Gammal och färsk.

Vad gör du Frida? :)

Mormorsmor och tre fina kids. 

4 kommentarer:

  1. Åh, vilken fin mormor! <3

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder på mormor! Och barnen såklart! Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack! Ja, hon är inte så pjåkig, även om jag gissar att hon själv inte tycker att "gumman ska le" på kort. :)

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!