3 juni 2013

Sömnen, del 2.

I lördags vankade vi av och an med vagnen, makeN och jag. Turades om att promenera Abbe till sömns. Det gick så där, han sov när vi gick, vaknade när vi stannade typ. På eftermiddagen tog makeN en tupplur med Abbe och då sov de, båda, i nästan 90 min. 

Hur som helst. I söndags gick jag en träningspromenad med en vän. Abbe måste ha blivit chockad över vårt höga tempo för sen sova han i fyra (4!!!) timmar! 
Sen så skäms jag lite för att jag gnällde också. För att jag orkar gnälla och blir frustrerad beror ju till stor del på att jag, för det mesta, får sova bra på natten. Om jag inte fick det skulle jag nog tacksamt lägga mig och vila med honom på dagarna. Eller så skulle jag gnälla över att han sover kasst på natten i stället. Säkert troligt.

Hur som helst. Jag har från flera håll fått tips om bärsjal och jag har lovat att tänka över detta... Jag är rädd att göra mig oumbärlig (som om jag inte är det redan och som om det vore negativt (herregud, någon borde analysera mig grundligt och prata allvar med mig)). 

Over and out. Nu hoppas jag på en god natts sömn, så att jag orkar gnälla lite över att inte få sitta tillräckligt mycket vid datorn imorgon.

Förresten, han sover bra när vi gör saker. Så idag har tjejerna och jag varit på coop, åkt till återvinningen, lunchat på ikea och varit på förskoleavslutning - och lille gos, han har sovit. Håhåjaja. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!