27 augusti 2013

Skolbarn.

Visst, det är bara förskoleklass. Men ändå. Jag har ett skolbarn hemma. En unge som har växt några centimetrar under sommaren och som är alldeles redo för en ny fas. En unge som, när det blir lite stressigt ibland på morgonen, säger "men mamma, om jag hjälper Frida med jackan så kan du sätta på dig skorna och vagga Abbe i vagnen" när hon ser att jag börjar få en rynka i pannan och svett på överläppen. 

En unge som är ser ut som en snäll version av Drakula. 

En unge som är redo för skolan. 

En unge som går "gåbuss" ner till skolan. Och som jag bara behöver vinka av på gatan innan hon springer till "hållplatsen". 
Första dagarna följde jag med hela vägen till skolan. Nu behövs det inte längre. Fast på fredagar är det jag som är chaufför så då får jag faktiskt följa med. Det är sex barn som tar sällskap ner och det tar ungefär 25 min. Väldigt, väldigt bra. 

Men det här året ska vi njuta av att det inte är någon skolplikt. Vi ska vara lediga när vi känner för det och åka på semester till både norr och söder. Och där emellan ska det gås på förskola och fritids och lekas med kompisar. Det blir ett bra första skolår tror jag. 

8 kommentarer:

  1. Coola, stora Bella!! Längtar till nästa helg!! Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Underbart!

    Kram AKAF

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara tre år kvar för dig... det går fortare än du fattar :)

      Radera
  3. Fina kläder! /Challelall

    SvaraRadera
  4. Alltså det där med "gåbuss" - det är så smart och bra så att jag inte fattar att jag aldrig hört talas om det förut! Nu bor vi visserligen inte så till att man kan gå till skolan, men jag tänker sprida budskapet till dem som kan =)..

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!