29 augusti 2013

Tillbaka. Typ.


Ja. Mitten av augusti sa jag väl att jag skulle vara tillbaka här. Men det blev ju faktiskt lite senare än beräknat. Det blev lite mycket av vissa saker och mycket lite av andra saker.

Till exempel har det varit väldigt lite sömn. Abbelito har haft en period (hoppas jag på) då han äter alldeles för ofta på natten och dessutom bajar (ofta så att jag måste byta kläder på honom) mitt i allt. Nätterna har typ sett ut så här; Abbe somnar vid 21, jag vid 23, Abbe vaknar 0:00, vi ammar en kvart, Abbe somnar, jag somnar, Abbe vaknar runt 02, han får mat, bajar, jag byter blöja och ev kläder, ammar igen, somnar om, Abbe vaknar vid 4:30, ammar en kvart, somnar om, Abbe vaknar vid 5:30 och då brukar jag inte orka mer än att lägga honom i sängen och slänga ut bröstet, typ "ta vad du vill ha, när du vill ha det". Men det funkar sällan något vidare. Han äter, somnar, vaknar, äter, somnar, vaknar,...

Ja, lite så. Ni fattar.

Och så är det hämtning och lämning på föris och skola. Mycket sådant.

Så det här med min omstart på bloggen, det går lite trögt. Men det kommer. Jag har massor med inlägg i huvudet och jag har massor med fina foton.

For the record, vi har det bra. Jag gillar verkligen, verkligen, verkligen det här livet. Så jag gnäller bara med en pytteliten del av hjärtat. Det värsta nu är ändå att jag sedan en dryg (väldigt dryg) vecka tillbaka går på mjölkfri kost. Ja, ni vet kanske att jag bangade sist. Men nu, nu försöker jag igen. Så ska vi se om vi kan få ordning på nätterna, det gröna bajset och den troliga astman. Kan dock säga att efter en vecka är det absolut ingen skillnad. Men, en vecka till ska jag köra. Så det så.

4 kommentarer:

  1. Testa mardrömsgrejen, gå upp och amma en låång amning, putta honom så han vaknar och orkar äta sig riktigt mätt? Skitjobbigt men kanske hjälper mot grönbajsandet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har googlat en del och läst att det kan vara det som är felet men jag tycker att han äter tills det är tvärslut. Och jag ammar samma bröst igen om han vaknar kort efter... Och det är ju konstigt att det skulle komma nu liksom, det är bara senaste månaden. Men tack för tips!

      Radera
  2. Kanske ger inte din mjölk rätt mättnad (är för tunn) ge en flaska tillägg inför natten så tror jag att han sover gott sedan.
    Dessa jobbiga nätterna går inte hur länge som helst.
    Kram på er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi testade ersättning men då slutade han ta flaskan... Gah! Unge! Så jag hoppas på gröten i stället. Och att flaskskräcken går över. :) Tack för pepp!

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!