5 oktober 2013

Dopad.

Okej, det här inlägget passar förstås bäst i familjealbumet men ändå... det är klart jag vill dela med mig av Abbes dopdag. Bilderna som från dopet har min söta syster Ida tagit, tack för det. 
Du vet väl om att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du.  

Bella hällde upp vatten i dopfunten och gjorde det så lugnt och metodiskt.  

Abbe plaskade glatt i vattnet medan prästen gjorde sitt. 

Frida fick hjälpa till att torka, utan att förstöra frillan...

Vad har du i örat???
 Ah, en mikrofon!
 Mmmm, smaskigt!

Stolt mamma till busig sötnöt. 

Båda Abbes faddrar hade fått förhinder till dopet men fina älsklingsbästisen Sara skickade en fin dikt som jag läste upp. Den är skriven av Siv Andersson.

Att få ett litet gudbarn 

är en gåva och en ära 
- att man är så betrodd 
att stå ett liv så nära.



Man länkas till varandra 
med ett gudomligt band.
Så själsligt är man nära 
fast man bara ses ibland. 



Ett gudbarns liv man följer 
av omtänksamma skäl. 
För man har fått till uppgift 
att se till barnets väl.



Och även i det tysta 
finns detta alltid kvar 
- att man känner något särskilt 

för det gudbarn som man har. 



Efter dopet firade vi med massor av gott fika, och förstås presentöppning. Bästa presenten? Snörena förstås. 

Carl Abbe Grahn 

4 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag Abbe fick! Bra fotat av Ida också. Söta barn! Herr Grahn har semestermuschen' framme, men stråhatten lämnades hemma ser jag. Kanske lika bra, karlar får väl inte ha hatt i kyrkan ändå. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, stråhatten plockas bara fram vid speciella tillfällen. Dop är ju vardagsmat. Men en fin dag var det!

      Radera
  2. Per-Anders tog bilden på dig Anna då du liksom var bakom den där vasen :) Och den tyckte jag blev väldigt fin :). Ser att era huvuden blev lite kapade :) Får öva på det här med fotografering :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hälsa PA och säg att han är så duktig! :) Huvudkapningar det sysslar jag också med - jag kallar det mina mer konstnärliga kort ;) Kram!

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!