15 oktober 2013

Gör någon glad.

Igår kväll precis när jag skulle släcka så blippade det till i telefonen och jag fick det här meddelandet.

Hej Anna! Jag och min syster läser din fantastiska blogg. Imorse fick jag följande meddelande av min syster: -Nu har jag läst Annas blogg. Hon skriver så fantastiskt. Blir så lycklig att läsa hennes blogg – känns som hon gör en till en bättre mamma. Träffar du henne måste du berömma henne! Eller göra det via bloggen/Insta. Berätta hur mycket hon berör. Och jag håller såklart med min syster, du skriver så bra! Ville bara skicka lite beröm till dig på en måndag kväll ! Kram till dig och familjen.

Jag blev så varm och glad i hela kroppen. Jag visade meddelandet för makeN med ett leende som gick från öra till öra. Jag har tvivlat på bloggandet nu på slutet. Jag har känt att jag inte har hunnit med att skriva allt jag vill skriva och det som har skrivits har jag ofta stressat ner. Det är inte så att jag har funderat på att sluta med bloggen, jag är alldeles för beroende :) men jag har prioriterat annat än bloggen för att jag inte riktigt har koll på vad jag vill ha sagt. Ja, ni ser ju. Det är lite virrigt. Hur som helst, meddelandet satt som ett smäck och gjorde mig glad. Och resulterade ju i ett inlägg. Bara det liksom. :)

Imorgon tycker jag att du ska göra någon annan glad. Beröm en fin tröja, säg hej till någon som ser ensam ut, skicka ett sms till någon du inte hört av på länge... Våga visa mer uppskattning, ge komplimanger oftare och håll upp dörren för någon som behöver det. Så ska ni se att det blir ordning på världen.

10 kommentarer:

  1. Jag håller med så sluta inte! Och jag älskat att titta på dina fina bilder.

    SvaraRadera
  2. Precis så kände jag! Varför ska jag och syster T prata om hur toppen din blogg är utan att DU vet hur vi lovordar den. Så nu säger jag det igen (utan att gå via syrran) - du inspirerar mig verkligen! Och jag tar med mig många dina tankar/idéer till min vardag med mina 2 små.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad glad jag blir, igen! :) Det är verkligen alldeles underbart med beröm och bekräftelse! Kram!

      Radera
  3. Du skriver så bra Anna! Din fina kärleksförklaring till nr 3, fick mig att börja gråta av alla varma känslor den frambringade. Varma lyckliga tacksamhetstårar för mina egna små.

    SvaraRadera
  4. Ja, du skulle bara våga sluta! Längtar ju efter dina inlägg syrran! Kramar så det stramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) jag skrev ju att jag INTE funderade på att sluta. Det är det där förvirrande INTE igen. :) puss o kram till min allra käraste lilla syster yster.

      Radera
  5. Åh, så BRA av systrarna. Jag håller med. Du skriver så bra. Och även om DU känner att det är stressat och ogenomtänkt... well, så känns det inte! KRAM!!

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!