8 oktober 2013

Hjärtfronten.

På hjärtfronten intet nytt, har ju devisen varit under en längre period. Vi gjorde en lungperfusionsscint i början av september som vi trodde skulle ge oss mer information om när, hur och vad för sorts ingrepp som ska göras. Men vi har inte hört något om resultatet. Så igår ringde jag till hjärtmottagningen och fick prata med Fridas kontaktsköterska, Anna. Alltså, jag bara äääälskar denna människa. Hur stressigt det än är så tar hon sig alltid tid, hon frågar alltid hur Frida mår och undrar hur vi har det. Små saker som gör skillnad. Hur som helst, det är ju inte hon som sitter på informationen men hon skulle kolla med läkaren som hade beställt undersökningen. Någon timme senare ringer dr U och berättar att resultatet av undrsökningen var att 23% av blodet går till höger lunga och 77% till vänster. Som jag förstod det var det nog väntat, men för mig låter det ändå som en stor snedfördelning. Höger lunga är också lite förstorad på grund av detta. Också väntat, som jag förstod det.

Det här med att prata med läkare. Jag är inte van märker jag. Man får bara svar på de frågor man ställer och ställer man inga frågor, så får man heller inga svar. Så jag vet inte så mycket mer än det här. Och att det blir ett ingrepp under hösten, en kateterisering.

Så. Mer än att det känns som att bollen är i rullning nu så känns det ändå som att jag inte vet något. Så nu vet ni också, att jag inte vet något. Så att inte ni går och tror att jag vet något som jag inte vet. För det gör jag inte. Tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!