9 oktober 2013

Kärleksförklaring till nummer tre.

Alltså. Jag vill bara älskar den här lille skrutten. Jag älskar honom så att det bubblar i hela mig. 

Jag älskar hans nyfikenhet. Hans iver. Hans förtjusning när jag gör pruttljud med munnen. Jag älskar hans sätt att gunga med hela kroppen när han blir överförtjust. Det spritter i honom och han vacklar fram och tillbaka, som en sån där liten clown. 

Jag älskar hans hesa skratt. Hans konstiga ljud när han äter. Hans genomträngande blick när han får någon ny smak i munnen. Hur han tittar på mig för att verkligen försäkra sig om att det är okej. Jag älskar hans glädje och iver när han upptäcker att det han har fått i munnen är fantastiskt gott. Jag älskar att han ser ut som att han vill säga "varför har du undanhållit det här fantastiska för mig??" med både anklagande och samtidigt lycklig blick.

Jag älskar hur lätt jag kan få honom att gå från djupaste förtvivlan till att bli lugn. Jag älskar hur han skäller och morrar på mig när jag inte ger honom tillräcklig uppmärksamhet. Jag älskar hans små glädjeskrik när jag sätter/lägger mig bredvid honom på golvet.

Jag älskar hur självklar han är. Jag älskar när han vaknar arg och ledsen men brister ut i ett leende när jag tar upp honom. Jag älskar hans iver när han är hungrig. Hur han gapar och kämpar för att komma åt bröstet. Jag älskar hur mycket han njuter av att äta. Jag älskar när han somnar vid bröstet. Jag älskar när han ligger på min mage och vi pratar om hur fin han är. Jag älskar hans skratt när jag pussar honom på näsan och pannan samtidigt som jag tränar att stå i plankan. Jag älskar hur han skrockar när jag killar honom under hakan. Jag älskar hur han börjar skratta redan innan jag har pussat honom på magen.

Jag älskar hans gosiga lår. Jag älskar hans små händer som alltid är så varma, lena och torra. Jag älskar det där mjuka mellan hans kind och axel, kanske att det kan kallas hals. Jag älskar hans lilla näsa och tinningarna som jag ofta får pussa när han lägger huvudet mot min axel. Jag älskar hur han lägger huvudet mot min axel. Jag älskar det där bångstyriga håret han har.

Jag älskar hans ögon som blir som halvmånar när han skrattar. 

1 kommentar:

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!