27 oktober 2013

Vem lillar Abbe?

Okej. Jag kanske ibland (eh...) vill påskina att jag är väldigt klok och eftertänksam när det gäller det här med de små skruttarna. Och. Jo, efterklok är jag ofta. Men också väldigt spontan. Och jag har kort stubin. Och är väldigt ogenomtänkt ofta. Och ibland är jag visst tre år igen.

På vår roadtrip för några veckor sedan utspelar sig följande dialog på en snabbmatsrestaurang i Månkarbo.
Jag (lite irriterad): Frida jag vill att du slutar krypa omkring på golvet och kommer hit nu.
F (stött och kränkt): Hmpf!
Jag (mer irriterad): Men kom nu, du blir jättesmutsig!
F (väldigt kränkt): Hmpf! Då lillar (gillar) jag bara pappa!!!
Jag (otroligt trött på just den kommentaren): Jaha! Men då lillar jag bara Bella!!!!!
Frida är tyst en stund. Blicken i fjärran. (Och jag skäms redan.)
F (förvånat): Men vem lillar Abbe då?

Så... det blev att göra en ordentlig pudel och förklara att mamma lillar alla sina älskade barn och blablabla. :) Jorå. Jag kan allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!