10 november 2013

26 timmar.

Igår klockan 13 åkte makeN med barnen till mina föräldrar. Idag, om 30 minuter, ska jag sätta mig i bilen och köra de tre timmarna till Skåneland och träffa dem igen. Barnen och jag stannar några dagar medan makeN åker uppöver igen ikväll.

26 timmar alldeles för mig själv i huset. Dessa har gått i en rusande fart. Jag har handlat till en tjejmiddag, sprungit 13 km väldigt låååångsamt, duschat, haft tjejmiddag med grannväninnor, sovit i prick åtta timmar, ätit frukost framför ett avsnitt av Bron, redigerat klart bilder från ett uppdrag i oktober, bloggat på fotobloggen om ett uppdrag från i somras, fixat ny blogglogga, redigerat klart sommarens bilder, ätit lunch, grattat makeN på fars dag och nu medan jag håller på och väntar på att några bilder ska laddas upp på Crimson, för framkallning, så hinner jag med ett nonsens-blogginlägg. Minsann.

Det har varit fantastiskt skönt att vara själv. Och stressande… det är så mycket jag vill hinna med. Jag har hunnit med ganska mycket men är ändå inte nöjd. Det finns så mycket mer jag ville fixa med. Det gör ju alltid det. Listorna tar aldrig slut, hur mycket man en bockar av så kommer det alltid mer. Roliga saker. Typiskt nog. Som att skriva klart en till barnbok som jag har påbörjat. Eller att bara sitta och träna på att rita i Illustrator. Eller se femton avsnitt av Grey's anatomi. Eller läsa alla fina Vi-tidningar som ligger på hög. Eller sätta upp alla fina foton som vi har gjort förstoringar av.

Det får bli en annan gång. Den som spar, hen har.

Och här kommer några bilder från i somras. Farfarn tog med oss ut på en båttur en av sommarens vackraste kvällar. Bella fick prova att både ro och styra motorn - stoltheten stod som strålar runt henne. Frida med ett myggbett på ögat som fnissade hysteriskt åt vattnet som skvätte upp när hon hade handen längs båtens sida.










1 kommentar:

  1. Hej! Skrev dig ett mail i helgen, men kom sen pa att jag kan ju kika in har for att se hur ni har det;) Du skriver sa bra, sa klockrent, det ar sa roligt att lasa! Jag sympatiserar med somnen... det ar dodsjobbigt att inte fa sova. Sen fick jag ett bra tips om en traningsblogg ocksa, och san inspiration ar ju ocksa roligt.

    Kram
    Agneta

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!