5 november 2013

Hawaii.

Jo. Innan Abbe så funderade makeN och jag på den där långresan. Fast vi såg ju på den på ganska olika sätt. Både på hur länge vi skulle vara borta och hur långt bort vi skulle åka. Diskussionen slutade med en plan på en två månaders resa i höst. Och nu är ju hösten här, och nästan förbi. Så, näe, det blev ingen långresa.

Men. Det blir i stället en kortresa. Eller ja, ganska lagom. Det blir två veckor på Kanarieöarna när Sverige är som mörkast. Gillart!

Men. Det är ju ingen långresa, tänker ni kanske. Och precis. Det är ju inte det. Faktiskt.

Så. Vi har bokat en till. Lite längre bort men inte lika länge som första planen. Men just nu känns det alldeles lagom och alldeles fantastiskt pirrigt.

Vi har nämligen bokat flyg till... (trumvirvel och fanfarer)... HaWaIi!!! Hur coolt är inte det?! En månad i vår, som uppladdning till Göteborgsvarvet! Jag kommer hem lagom jetlaggad och springer på under två timmar. Det låter väl som en alldeles fantastisk plan?! Yey! Wihooo!! Tjoohoooo!!!

Jag går runt med en pirrande mage och samtidigt axlar uppe vid öronen för flyg mellan öar ska bokas, vi ska hitta hus/lägenheter/hotell att bo på och fonder måste säljas... Men åh! Det ska bli så jädra spännande!! Tänk bara; 20 timmars flyg med tre ungar, varav en ettåring! Mer spännande än så blir det knappast! :)

Men. Vad gör man på Hawaii? Förutom badar och blir tjock av alla pancakes och donuts. Någon som har varit där? Vi ska bo på tre öar; Oahu, Maui och Kauai och tar tacksamt emot alla tips ni har.

5 kommentarer:

  1. Hej Anna, hittade hit från Ida. Jag tror jag känner igen dig från hemstaden. Lite? Kanske?
    (obs, jag har sjukt bra ansiktsminne. Du kanske inte alls känner igen mig.)
    Vilken mysig blogg!
    Och för övrigt tror jag Hawaii blir grymt. En månad är en långresa. Vi åker en månad i vinter. Också rätt äventyrligt (hey, 4 timmar i stöten nattetid med 2 små är det, osv). Tre månader körde vi senast vid föräldraledigheten. Fast en vecka i värme är inte fel det heller. Alla rätt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag kommenterade ju på din blogg men kom på att visst spelade vi väl innebandy ihop?! /Anna

      Radera
  2. Titta på filmen Pearl Habour och sedan besöka (trumvirvel) Pearl Habour.../Historielärarna

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!