25 november 2013

Mysvälling.

Två gånger har jag nu fått ge Abbe välling i famnen. De två första gångerna av alla tusen framtida gånger. Och han älskar det. Han suckar, slurpar, himlar med ögonen och smackar så det står härliga till. Jag njuter också, oändligt mycket. Ni kanske kommer ihåg hur det var med Frida och vällingen. Långa perioder när jag inte fick chansen att ge henne välling, medan hon låg i min famn. Det var ibland månader mellan gångerna. Frida åt välling i sömnen, ibland i vagnen men mest i sonden. Då. Sen blev det bättre och sen blev det bra.

Men Abbe. Han bara äter och njuter. Och jag med. Den där närheten med vällingflaskan. Som amning fast bekvämare. Jag ammar fortfarande lite grann, en eller två gånger om dagen. Men, snart är det nog slut med det.

Snart kan nog även Bella ge Abbe välling. Det blev bara två gånger som hon fick mata Frida. Hon försökte betydligt fler gånger. Nu hoppas vi att Abbe ställer upp i stället. Det känns lovande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!