25 november 2013

Semesterdagar.

Vi har det förresten fantastiskt bra på semestern. Som sig bör. Solen har skinit varje dag och temperaturen ligger runt 24-28 grader. Bella och Frida varvar bad och lek i miniland. Bella simmar ganska långt själv nu och är nästan mer under vattnet än över. Frida pysslar på. Doppar en tå här, snurrar ett varv där, pratar med någon en stund, sjunger en sång, doppar en arm, funderar lite...

MakeN och jag tränar, oftast på förmiddagen. Jag har upptäckt att jag faktiskt kan springa på morgonen. Idag blev det ett långpass upp på ett berg där jag fick njuta av vacker utsikt. Jag har även tränat lite vattengympa och core. 

Morgonen börjar oftast med att Abbelito vaknar först, runt 6 och då smyger en av oss ut med honom, vagnen och en flaska välling. Förhoppningsvis sover B & F vidare till åtminstone sju. Vi äter frukost på balkongen, med utsikt över pool och hav. Vid 9:30-tiden brukar det äntligen vara dags för dagens första dopp. 

Det är väldigt mycket aktiviteter för barnen, både på dagen och kvällen. Flera middagar har makeN och jag fått egen tid när Abbe somnat i vagnen, Bella och Frida tittar på teater eller är på mini-disco. Restaurangen ligger så att vi kan sitta ifred men ha uppsikt över scenen där allt händer. Väldigt bra planerat :)

Nu är klockan strax efter 22 och endast jag är vaken. Imorgon bitti är det dock min tur att gå upp och njuta av vällingmys och soluppgång så det är väl bäst att jag också knoppar in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!