1 december 2013

Försöka.

Ibland kommer det som en rysning. Ibland fastnar skrattet i halsen. Ibland drar den där mörka skuggan förbi.

Jag tänker på ingreppet. När jag ser Frida. När jag känner henne krama mig. När jag hör henne skratta det där bubbliga skrattet. När jag ser henne komma springandes med fingret utsträckt för att ge mig en snorkråka. När jag betraktar henne där hon är i sin egen fantastiska värld. När jag hör henne ropandes från toan "de ska åsså komma bajs!!".

Jag tänker på ingreppet. På att hon ska sövas. Och på vad sköterskan läste upp på det som stod på remissen. "Försöka stänga shunten. Försöka stenta pulmonalis." Försöka...

Jag är egentligen inte orolig för själva ingreppet. Men jag är orolig att ingreppet inte ska lyckas. Att de ska behöva öppna upp hennes bröstkorg igen. Open heart. Öppet hjärta. Jag är orolig för att ordet "försöka" fanns med två gånger i Fridas remiss.

Jag hoppas att dr Björn kan lugna oss när vi får prata med honom innan det är dags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!