9 december 2013

Ladda upp. Ladda ned.

Jag ringde hjärtkateteriseringens sköterska idag och berättade om Fridas status; röda, rinnande ögon, gammalt snor. Ingen feber. Ingen hosta. Ganska pigg. Hon pratade med läkaren som gav oss tummen upp på att göra ingreppet på torsdag. Så länge hon inte var nyförkyld och inte hade feber.

Nu ikväll fick Frida feber. Det vände någon gång under eftermiddagen. Ögonen började rinna igen och humöret blev ledsamt. Så, jag antar att det inte blir något på torsdag. 

Det är upp och ner med hopp och förtvivlan och 'vad ska jag egentligen hoppas på' - känslor och hej och hå, det ena med det andra och fjärde. Vi kan ju fortfarande hoppas på att hon vaknar upp pigg, frisk och feberfri imorgon. Men jag vet inte om jag orkar det. Ladda om, ladda upp, ladda ned.

Jag fokuserar på förra veckan i stället. Njuter av bilder när filuren var frisk och snabbare än snabbast på Gran Canarias flygplats. Fnissar lite lätt åt hennes kommentar, innan hon ens börjat springa; "Asså, jag är faktiskt typ dövarm, mamma"

Det går ju inte annat att le när man ser den där glädjen. Och ni anar kanske vilken liten spelevink hon har blivit… Idag har vi suttit bänkade i soffan åtminstone sju gånger för att se henne framföra olika shower. Bella hjälper till att klä ut och står bakom oss och sköter koreografin. Sämre kan man ha det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!