12 januari 2014

Dialog - evenemang & trottoarer

På väg från bion igår, när det var så mycket folk hade Bella och jag följande diskussion.

B: Varför är det så mycket folk?
Jag: Jag vet inte, det kanske har varit nått.
B: Vaddå varit nåt?
Jag: Ja, nåt evenemang eller så.
B: Vad är ebädebang?
Jag: Evenemang... ja, det är kanske en match eller så.
B: Vaddå en match?
Jag: Ja, en fotbollsmatch kanske.
B: Var då?
Jag: Jaa... jag vet inte...

Det där med vaga svar och att försöka komma undan enkelt, det går inte så ofta här hemma. Efter en stund var det Frida som körde igång.

F: Varför kör du så sakta?
Jag: Det är så mycket bilar.
F: Men kan du inte köra om dom då?
Jag: Nej, det går inte. Det finns inte plats och de vill ju också komma hem.
F: Jamen, du kan ju köra på dotoraren!
Jag: Nej, man får inte köra på trottoaren, den är ju till för att man ska kunna gå där.
F: Men ååååh!!! Varfööööör??
Jag: Ja, alltså. För att man inte får köra där. För det kan gå människor där.
F: Men åååh!!! Varför kör du så sakta????
Jag: Eh, för att det är så mycket bilar. Det är massor med bilar som också vill köra hem.
F: Men kör på dotoraren då!!
Jag: Nej, man får inte köra på trottoaren.
F: Men åååh!! Varföööör???

osv osv osv


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!