28 januari 2014

Jobbelijobb.

Idag ska jag på konferens*). I dagarna två. Pappan får vara hemma och njuta av lite mer egentid med barnen. Lämna, hämta, laga mat, köra till skridskoskola, få Abbe att sova på dagarna och förhoppningsvis få lite egen tid.

Det här med att lämna & hämta. Det låter så lätt. Det låter som att det är gjort i en handvändning. Ibland är det ju så. Ibland inte. Just nu, tar det oftast lång tid, mycket tålamod, diplomati och pedagogik. Och energi.

Vi får se vem som är mest trött på onsdag kväll.

*) det här med "konferens med jobbet", det låter ju väldigt flärdigt. Det kan jag dock (tyvärr) meddela att det är det inte. Inte där jag jobbar nu. Det är ju förstås kul med grupputveckling och lyxigt att få komma från kontoret. Men, i övrigt, näe. Flärd är inte ett ord jag skulle använda för att beskriva våra konferensresor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!