13 januari 2014

KaOs.

Idag när jag hämtade filuren och buset kände jag mig som den supermom jag gärna vill vara.

Frida: Får K följa med oss hem idag?
Jag: Javisst!! Vi går ner och hämtar Bella först och så går vi förbi och hämtar honom.

Frida står på ståbrädan och vi promenerar ner till skolan för att hämta Bella.

Bella: Får U följa med mig hem idag?
Jag: Eh, ja visst! Men M då? Jag tror vi borde ta henne också för vi ska hämta hennes lillebror på förskolan, har jag lovat Frida.
Bella: Är det sant???
Jag (lite nervös): Eh, ja.. ja, vi säger väl det. Det blir bra.

En timma senare är vi tillbaka på förskolan. I vanliga fall brukar promenaden ta 25-30 min upp men med fem barn tar det helt enkelt lite längre tid. Endast Abbe skötte sig exemplariskt, kan man säga.

Vi hämtar K och går hem. Tar fruktmellis med rån. Snabbt och enkelt. Dock, visar det sig, inte optimalt för att klara blodsockerutbrott.

Första timmen gick bra och sen kom Us pappa och hämtade henne. Jag var verkligen en supermom. Men sen.

Bella och M går ut. Frida och K klär på sig för att gå ut. Precis när jag har fått på dem overaller, mössor, vantar & stövlar, kommer M in för hon har kissat ner sig. Jag hämtar torra kläder till henne. Bella och M bestämmer sig för att leka inne i stället. Då vill inte K gå ut längre. Frida bryter ihop. Arg som ett bi, frustrerad till tusen. K blir ledsen och vill gå hem till sig. Vilket inte går eftersom det inte är någon där hemma. Under tiden bryter Abbe ihop för att han känner sig (med all rätt) bortglömd i matstolen. Bella råkar ha sönder grinden i trappan så att den fastnar och jag får lyfta över henne och M. Och jag, jag andas in och ut.

(och tänker att, njae... det dröjer nog några dagar innan jag gör om det här...)

5 kommentarer:

  1. You go girl!! Heja heja, supermom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. mohahha. jo, alla hejarrop behövs, sanna mina ord! :)

      Radera
  2. Heja Anna. Var det efter denna dag du körde långpass?

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe, nej, då körde jag bara en timmes cirkelträning :) blow off steam you know... :)

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!