15 januari 2014

Ma-ma, mens och mysungen.

Abbelito har blivit Abbegrande. Eller i af Abbelitogrande. Han börjar ju bli stor:

  • Han har slutat amma. För typ en månad sedan.
  • Han säger ma-ma, da-da, pappa 
  • På julaftonseftermiddagen började han ställa sig upp mot saker, med raka ben. 
  • Han börjar förflytta sig mellan t ex soffbord och soffa.
  • Han kan stå någon sekund själv, innan han kommer på att han inte kan.
  • Han kan klättra hela trappan, upp. 
  • Han dricker en hel flaska välling, morgon och kväll.
  • Äter 1-års burkmat och tuggar som värsta proffset.
  • Har fått åtta tänder.
Och jag, jag har ju varit med om förändringar:
  • Jag har slutat amma.
  • Jag har tappat bort mina bröst. (Gissar att de dyker upp när själva sluta-amma-chocken har lagt sig.)
  • Jag har fått både pms och mens. 
  • Jag är bara helt och hållet min. Ingen annan bryr sig längre om hur jag äter, vad jag äter, om jag badar i iskallt vatten, om jag sover för lite, är borta för länge... 
För övrigt kan jag berätta att vi just har tagit en paus i astmamedicineringen, eftersom han inte låter något. Han rosslar inte. Han väser inte. Han gör bara sina vanliga, konstiga "här-är-jag-ljud" (låter lite som en kväkande groda blandat med en brunstig tjur).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!