7 februari 2014

Inspo.

I helgen ska/skulle jag på ett av två bokade träningsevent. Det är Alla kan träna och Lofsan som har fixat en träningshelg i Karlstad. Som jag har sett fram emot sedan jag bokade det i november/december. Verkligen sett fram emot. Längtat. Dels efter att få träna som tusan en hel helg, och för att få komma bort och vara Anna i två dagar.

Men. Förkylningen har slagit till. Jag har kämpat emot som fasiken. Druckit flera vitaminbombade juicer varje dag. (MakeN köpte en slow juicer (typ råsaftscentrifug) till familjen på min födelsedag.) Och jag har druckit Kan Jang. Och jag har vilat. Igår sa jag till makeN att idag har jag haft en sån där dag som jag troooor att alla andra mammalediga har för jämnan. Jag satt, nästan, inget vid datorn. Jag vilade på soffan på både för- och eftermiddagsvilan. Fikade mellis i godan ro, själv. Läste en tidning i soffan. Stressade inget. Försökte inte hinna med något. Vilade. Konstig känsla. Men bra sådan. Jag var ju mycket snällare på kvällen dessutom. Att Abbelito dessutom sov två pass på 90 min vardera gjorde förstås sitt till.

Hur som helst. Jag har gjort allt jag kan för att dämpa/hindra/bota förkylningen men den tuffar på ändå. Utan att ta någon som helst hänsyn till mina försök. Och det stör mig. Jag trodde, faktiskt, att jag kunde påverka. Jag trodde faktiskt det. För jag kan ju påverka i att göra den sämre (träna, inte vila, äta dåligt...) så då borde jag ju kunna göra den bättre. Tyvärr inte. Jag kan inte riktigt acceptera att jag inte har förmågan. Samtidigt som jag känner att jag kanske inte riktigt borde ha den övertron på mig själv... Det ger ju liksom inget, mer än dåligt samvete.

Förkylning. Vik hädan.

Så, jag vet inte hur det blir i helgen. Jag tror fortfarande på under. Jag vill inte smitta ner någon. Det är nog det som hindrar mig mest. För jag tror att det skulle ge mig väldigt mycket att åka dit, även om jag inte kan träna fullt ut.

Återkommer. Nu ska jag vila. 15 min kvar innan Abbelitos halvtimme är över.

3 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen du blir frisk! Vet att du längtat så!!

    SvaraRadera
  2. Håller också tummarna stenhårt!!

    SvaraRadera
  3. Tack töserna!! Jag med...

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!