20 februari 2014

Tio månader.

Helgen när jag skulle ha åkt på träningsläger började Abbe gå med gåvagnen för första gången. Det var Frida som lärde honom. :) I förra veckan började han stå utan stöd. Det händer grejer. 








Jag tycker att det är så ofantligt gulligt när han sitter så här och leker.


 Väldigt oral. Alltså, väldigt.

Vi var förresten på 10-månaders kontroll på bvc i tisdags. Abbe fick godkänt av läkaren. Men också en förmaning om att inte dippa mer på kurvorna. Hehe, den har vi hört förut. ;) Han är nämligen tillbaka där han började, på normalkurvan, efter att ha varit uppe och touchat på +2. Den här gången är jag dock inte det minsta orolig. Vi känner oss väldigt trygga med hans ätande och hans signaler om när han är mätt, och hungrig. Han är faktiskt helt fenomenal. Vågen landade på 9,95 kg och med sina 77 cm är han väldigt lång! Det kanske blir en kopia av makeN; lång och schmaaal. :)

2 kommentarer:

  1. En del personal på bvc är lite opedagogiska tycker jag... Det är ju inte så att man medvetet svältföder ungarna. Men de menar kanske i all välmening att man ska mata med mer smör på mackan, fetare yoghurt osv...? Hälsar en som har två barn som också dippat mkt :-) kram!
    //akaf

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Denna gången var det läkaren som sa det medan bvc-sköterksan i bakgrunden skakade på huvudet och menade att jag absolut inte skulle bry mig om det. :) Alla mina tre barn har dippat just mellan 8-10 mån (även om bara en gick just ner i vikt), jag tror att alla ungar gör det.... Amningspuckeln.

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!