17 mars 2014

BBC 2014

Jag kom ju iväg i fredags, som ni vet. Till Hufvudstaden. Till en intensiv och fantastisk helg. I fredags mötte jag upp Johanna & hennes två kompisar som också skulle vara med. Johanna och jag träffades 93/94 när vi båda var utbytesstudenter i Wichita. Numera träffas vi inte så ofta men jag följer henne på bloggen

Jag har ju aldrig varit med på ett så'nt här träningsevent förut men Johanna och hennes kompisar var väldigt rutinerade. De hade till exempel inte bokat fem träningspass på raken utan faktiskt lagt in någon föreläsning eller vila emellanåt. 

Efter en stadig hotellfrukost gav vi oss av till KTH där evenemanget ägde rum. I snöblandat regn och med vetskapen att första passet ägde rum utomhus. 


Först ut hade jag bokat Löpteknik med Malin Ewerlöf Krepp. Hon var verkligen duktig på att både visa, prata och peppa. Vi värmde upp och fick sedan ett pass löpteknik innan det var dags att använda det vi lärt oss i jobbiga intervaller. 



Regnet och snön försvann och i slutet på passet kom solen fram till och med. Det var ett riktigt bra pass och jag kände att min löpteknik faktiskt blev bättre. Jag sprang fortare än någonsin på intervallerna. Med en skön känsla. 

Men när jag kom in igen och euforin hade lagt sig kände jag att ju faktiskt var lite trött... Då var det dags för nästa träningspass. 

Johanna, Pernilla och jag körde Casall HIT (High Intensity Training), ett cirkelpass med fokus på... hela kroppen. Laddar. 

Instruktörs- moves 

Mitt ansiktsuttryck såg ut så här många gånger under dagen.

Passet avklarat. Pernilla och jag visar prov på strålande hållning. Man kan säga att vi var rätt slut. Och jag ser förstås att mammamagen är och hälsar på. De inre magmusklerna orkar inte hålla i sig när kroppen är trött... Men, jag hoppas att det ska bli ordning på det. 

Efter passet hann jag trycka i mig en fralla, vatten och en nötbar... sen var det dags igen. Denna gång med Lovisa aka Lofsan och hennes pass Walking Bad. Med hänvisning till teve-serierna och hur man skulle känna dagen efter. Och, ja. Det känns. 

Det blev ett pass med fokus på underkroppen. Ett cirkelpass med utfall åt alla möjliga håll, rumpövningar och intervaller med grodhopp till förbannelse. Jag var helt slut efteråt. Helt slut. Igen.


Efter lunch, pastasallad och lite fler bars var det dags för ännu ett löppass. Det var här jag började förstå att det nog hade varit klokt att kanske gå på en föreläsning i stället. Men, jag körde på. Mer löpteknik och fler intervaller. Dock inte med i närheten av samma intensitet som första passet... Men kul! Run Academy höll i det och gjorde ett bra jobb. 

Sen. I med lite energi och dags för. Box. Som sagt. Jag vet inte hur jag tänkte när jag bokade. Men det är ju skönt med lite positivt tänkande. Skönt med en slags övertro på sig själv. En bra instruktör gjorde att jag körde mer än jag egentligen orkade. Igen. 

Vi som följdes åt under dagen. Innan dagens sista pass.  

Det sista passet hette Flow and Grace. Jag stod inte för något av de två. Skulle egentligen inte ens gått på det passet, utan hade bokat en föreläsning i stället. Men det var ju så dags då. Och resten av gänget skulle köra. Så jag hakade på. 

Smidig som ett kylskåp. Glad som en lärka. 

Sex pass. På vardera 60 minuter. Fy fasen vad jag kämpade. Och jag är så stolt att jag orkade. Att jag inte bara orkade utan även körde som fan. 

Det känns idag. Inte en muskel har klarat sig tror jag. Jag har upptäckt muskler jag inte hade en aning om. Till exempel i fötterna, fotlederna, handleder... Men det är lår, rumpa och vader som är värst. 

Förutom träningen så hann jag träffa ett gäng olika kompisar och även fotografera min kompis barn. Tidsoptimist och social det är jag också. Jojo. En trebarnsmorsa som närmar sig fyrtio. Det är de man ska passa sig för. De tror att de äger världen och orkar allt. :) 

---------------------------------
De översta bilderna är tagna med en kompis mobilkamera och de andra är tagna med min kamera men av olika kompisar, och av mig. Redigering har jag gjort. 

10 kommentarer:

  1. Duktigt!!! Det där lät ju riktigt kuligt!
    Kram AK

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, häng på nästa gång vettja! De har yoga och meditation också :)

      Radera
  2. Tack för trevligt sällskap! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv!! Kul att äntligen få ett ansikte/personlighet till namnet!

      Radera
  3. SUPERimponerande!!! Hur orkar man?! 6 pass?! Otroligt bra jobbat! :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir hur som helst jättejättejättetrött... :)

      Radera
  4. Jag hamnade bredvid dig och din partner på boxningen och förstod inte hur ni orkade. Själv var jag helt urlakad efter alla pass innan och kroppen var så stum att den med nöd och näppe presterade det Pischa skrek efter. Men roligt var det och jag är tacksam för dagen! Hoppas du hade en grym dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Kul att du tittade in! Jag spanade på din blogg och kände igen dig :) såg dock inte om du körde hårt eller ej, var alldeles för trött för att ha koll :) En grym dag hade jag alla gånger!

      Radera
  5. Ni kämpade och öste så himla bra hela dagen! hade ögonen på er! Kul att du ville vara med, hoppas vi ses igen! Kram arrangörs-Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) tack. Jodå, vi lär ses igen. Jag har bokat in 8 november i kalendern! kram!

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!