23 mars 2014

Frida funderar.

Imorgon är det ju dags att åka till sjukhuset. Drottning Silvias barn & ungdomssjukhus. Frida var frisk när hon la sig i alla fall. 

Imorgon blir det inskrivning. Det blir ultraljud och röntgen, det blir trollerisalva och en infart på handloven och blodprover och så blir det samtal med narkosläkare och kateteriseringskirurgen. En heldag. 

Vi pratade lite om det idag, Frida och jag. I fredags satt vi och kollade på Dunder, barnsjukhuswebben, där de förklarar vad kateterisering är och vad de gör, ungefär. Det heter ju egentligen angio. Hur som helst, det var i fredags och Frida har glömt nästan allt vad som sas där. Utom det viktigaste. Pojken på filmen fick pannkakor på sängen. 

Jag filmade när vi satt och pratade. Det händer inte så mycket, hon äter mest på sin macka. Men, även det kan ju vissa tycka är en fröjd för ögat :)
video

Jag filmade även senare på dagen när vi kollade på webben. Vi får se om det blir något ihopklippt av det. 

Hur som helst. Håll tummar att allt ser bra ut imorgon så att vi får göra det här på tisdag. Så vi kan få andas ut och gå vidare. 

7 kommentarer:

  1. Jag håller både tummar och tår!

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna hela dagen! Stort lycka till.

    SvaraRadera
  3. åh, lilla hjärtat vad go du är! Och modig. Modigare än Bamse. Det ä är en fröjd att se henne äta!

    SvaraRadera
  4. Vad mysig hon ar! Pannkakor.. ungar ar ju for roliga... Jag tänker på er och onskar att allt gar bra!

    - Agneta

    SvaraRadera
  5. "Mitt hjärta är guldigt." Finaste jag hört på länge!

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!