5 mars 2014

Prickigt.

Nej, det blev inga vattkoppor på Abbelito. Däremot åkte Frida på det. Just när vi hade gett upp. I söndags kväll, efter att hon hade varit på kalas och förlustat sig, kändes hon lite varm. 38 grader och en liten oidentifierbar prick. Eller förresten, två stycken. Men de såg inte alls ut som de som Bella hade haft. Hur som helst, vi gick och la oss med lite pirrig förväntan. (Ja, jag vet, vi är knasiga/konstiga.)

På morgonen såg Frida precis likadan ut som kvällen innan. Samma feber. Två prickar. Va fan?!

Men, framåt lunchtid hade prickarna ökat till fem stycken och det var tydliga blåsor. På kvällen var det inte längre någon tvekan. Igår kväll när hon la sig räknade jag till 47 koppor, bara på magen. Idag är det fler...

Det kliar väldigt mycket och hela tiden men hon är ändå vid fantastiskt gott mod. Hon ber mig att klia på ryggen ibland och när jag gör det ryser hon och säger "åh, det är så skööönt när du kliar mamma"... Vi har hittills klarat oss utan salvor & mediciner, hoppas att det fortsätter så. Det verkar fortfarande komma nya koppor men det borde väl ge med sig snart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!