13 mars 2014

Rädd för skor.

Alltså. Ibland har jag lite svårt att somna. Komma till ro. Förstås speciellt när jag skyndar mig i säng för att det är alldeles för sent och jag får panik att jag inte ska hinna sova tillräckligt. Men ibland har jag bara ingen ro.

Så jag tänkte dela med mig av vad som kan röra sig i mitt huvud vid dessa tillfällen.

I fredags kväll. MakeN är på galej och jag ligger och försöker sova. Tänker på dagen. Tänker på Bellas judo som vi varit på ikväll.

Funderar över syskonparet som var där med sina föräldrar. Varför var det bara tjejen som var i omklädningsrummet? Var båda föräldrarna tvungna att vara med pojken?? Borde inte en av dem vara med flickan?? Jo... fast det kanske är något fel på pojken?? Han var ju faktiskt lite överallt och hade väldigt svårt att lyssna och ta instruktioner.
Ja, jo... fast det var nog faktiskt inget fel på honom så. Han var nog bara väldigt ivrig. Jamen, varför var båda föräldrarna med honom då? De kanske behövde hjälpas åt med att klä på honom...? Ja, fast det var väl bara skorna han skulle ha på sig. För flickan hade ju ingen jacka, hon hade ju bara skor. Då borde väl han bara ha det också....

Men behöver man vara två vuxna för att sätta på en pojke ett par skor?? Varför då? Vad kan det bero på? Ah!! Han kanske är rädd för skor!!!

Hm. Undrar hur man bemöter någon som är rädd för skor. Säger man kanske... "ja, du är rädd för skor, det förstår jag verkligen. De ser ju läskiga ut!" eller ska man liksom mer "vad är det du är rädd för med skorna? Är det att sätta på sig dem som är läskigt? Eller att ha dem på sig? Eller ser de läskiga ut?" Nej, det är nog bäst att bara var mjuk och inte göra någon stor sak av det. Det borde ju gå över.

Poff. Jag börjar inse vad jag ligger och tänker på och börjar fnissa hysteriskt för mig själv. Jojo. Vissa löser världsproblematiken. Andra funderar över hur man bemöter människor som är rädda för skor.


2 kommentarer:

  1. Girl, you´re on fire! Vilka blogginlägg du levererar! En bra blandning av stort och smått, allvar och fniss. Här blev det massa fniss. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) jamen, jag vet inte vad som hände! Är det vårkänslorna månne?! Men jag är böjd att hålla med!

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!