11 april 2014

Lång dags färd mot natt.

Klockan 6 ringde klockan i onsdags morse. Klockan 8:09 hoppade vi på tåget från Ystad till Kastrup. Planet lyfte 12:25 och landade 11 timmar senare i San Fransisco. Flygningen gick över förväntan, trots att Abbe sov mindre än förväntat. Förstås. Det blev två pass på max 45 min styck, Frida sov en timme och Bella i alla fall två. MakeN och jag turades om att inte sova ;) 

Bella ägnade mesta tiden åt paddan, Frida gjorde lite av varje och Abbe ville bara vara ute och gå. Det var segt på slutet men den resan gick ändå över förväntan. Det är ju bra med plats för ben och bagage. 

När vi kom till San Francisco var vi tvungna att hämta ut och förtulla bagaget. Vi hade med oss barnmat och blev kollade ett extra varv men allt flöt på otroligt bra. Strax efter att vi gått igenom tullen hade United personal som tog hand om vårt bagage och såg till att det checkades. 

Vi hade fyra timmars väntan på flygplatsen men på grund av förseningar blev det nog snarare 5,5 timme och där i mitten var det väldigt segt. Som tur var hittade vi en liten lekplats där barnen levde rövare i ett par timmar. Medan makeN och jag turades om att vila. 

Alltså. Jag fattar inte hur de orkar, ungarna... Här är klockan mitt i natten svensk tid och de busar på som ingenting. 




Som någon kommenterade på Instagram, det är nog vi vuxna som tycker att resandet sliter mest...








En tornado. 



Flygningen från San Francisco tog 5 timmar och var absolut den längsta. Abbe var helt förtvivlad innan han till slut lyckades somna. Jag sov också, otroligt obekvämt och bortdomnad både här och där, med Abbe i famnen. Det blev väl nästan tre timmars till-och-från-sömn innan Abbe vaknade helt igen. Inte så nöjd. Då var klockan runt midnatt San Francisco - tid och de flesta på planet ville sova. Det blev två långa timmar innan vi äntligen landade. 

Vi hämtade ut hyrbil, hittade hotellet och när vi väl kom i säng var klockan 1:42 i Honolulu, vilket är 13:42 hemma. Vi hade alltså varit vakna i princip i 28 timmar i sträck. 

6:45 tyckte Bella att vi hade sovit klart och det kändes okej. Vi duschade och tog det lugnt och gick sen ut på stan för att hitta ett frukostställe. Det blev en buffé på ett häftigt ställe och trots att vi inte gjort annat än ätit de senaste 36 timmarna (när man inte sover så måste man ju äta för att hålla sig vaken..) så var det som ett hål i magen. Vi moffade gröt, äggröra, rostade mackor, pancakes, frukt, mjölk & flingor... och till det drack makeN och jag en kopp blaskigt kaffe. Vi satt ute i short och t-shirt och temperaturen var alldeles perfekt. 

Äntligen! Så kändes när vi satt där. Äntligen är vi här! Det har gått bra! Nu är det bara att börja njuta! 

3 kommentarer:

  1. Härligt att höra att resen gick bra och att ni kommit fram. Njuuut!

    SvaraRadera
  2. Björnbröder!! Här har shoppats ett par shorts i alla fall i hopp om en dräglig svensk sommar. Barnen är duktiga. Jag kan tänka mig att det var jobbigt med Abbe när han var trött.Är han bra på att gå då? Kraaaam Challellall

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!