13 april 2014

Sköljepladaskor och rakad is.

Det har gått helt fantastiskt bra med jetlaggen. Vi trodde nog att det skulle ta nästan hela första veckan innan vi var på banan igen men det blev rätt redan från början. Barnen vaknar vid 6-7-tiden, som hemma. Och eftersom makeN och jag somnar ungefär samtidigt som dem på kvällen så vaknar vi pigga. 

Imorse bestämde vi oss för att ta en biltur till norra delen av O'ahu, till North Shore. Här finns det nämligen chans att få se sköldpaddor. Vi hade tur. Två stora låg och vilade sig i sanden och flera andra låg ute i strandbrynet och guppade. 





7 år och ibland är mamma och pappa så himla knäppa. 


Vi har ingen uppkoppling men det mesta dokumenteras i mobilen trots allt. 





Min fina.






Efter att ha sett oss mätta på sköljepladaskorna drog vi till Turtle Bay resort för att bada. Abbe föredrog dock att ta en tupplur i skuggan. 

Det var en väldigt fin strand och havet hade fantastiska färger. Påminde om västindien. 



Filuren.

Vi började dagen med frukost på ett berömt ställe som heter Konos. De är kända för sin "pulled pork", men det tog vi inte till frukost utan mumsade i stället i oss våfflor, bagles, smoothies, egg & bacon och blaskigt kaffe förstås. På eftermiddagen blev det en Shaved Ice på det här stället, också väldigt omtalat här, Matsumoto. 

Jag visste inte riktigt vad en Shaved Ice var innan men det var ungefär som jag trodde. Barnen gillade det. 



Vi avslutade dagen med kvällsfrukost (Fridas ord) på hotellet (mjölk & flingor) och nu sover alla utom jag. Dags att checka ut med andra ord. 

Imorgon blir det bad här i Waikiki. 

2 kommentarer:

  1. Åååhhh, det ser ut som om ni har det underbart!

    SvaraRadera
  2. Åh här kör vi också med kvällsfrukost! :-) Härliga bilder. Vi försöker också somra till det och har numer en välfylld pool med 5-gradigt vatten...

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!