23 maj 2014

80-20.

Idag är första dagen i en del av mitt nya liv.

I måndags började jag jobba igen. Efter en fantastisk föräldraledighet. Fantastiskt jobbig emellanåt. Med vattkoppor, sjukdomar, sjukhusbesök, hjärtoperation, en unge som inte sov som jag ville. Och fantastiskt underbar för det allra mesta. Att få vara så mycket med ungarna. Verkligen få tid att se dem och känna dem. Jag tror att 80-20-regeln funkar på känslorna också. 80% fantastiskt underbar och 20% fantastiskt jobbig. Mellantinget finns liksom inte. :)

En annan 80-20 börjar idag. Jag kommer från och med i måndags att jobba 80% på mitt "riktiga" jobb. Resterande 20% ska jag lägga på mitt företag, Ballabarn AB. Fotograferingar alltså. Till största delen. Men jag har också tre barnböcker i pajpen. Och lite annat.

Nu när det finns en dag reserverad till redigering av bilder känns det kul att kunna börja jaga kunder igen. Det ska ju gå ihop. Inte bara ekonomiskt. Utan mest familjemässigt. Livet ni vet. Min tid. MakeNs tid. Tid med barnen.

Men, nu är vi på väg. Ett steg i rätt riktning.

Så. Behöver ni en fotograf? Vill ni föreviga era barn? Kanske ett bröllop? Eller möhippor? Eller familjemiddagar och släktkalas? Jag fixar allt och älskar det!

Läs mer på www.ballabarn.se och sprid gärna till vänner & bekanta. Jag är sporadiskt i både Ö-vikstrakten, Ystad-området och förstås här i Göteborg/Mölndal, så inget är omöjligt. Allt är möjligt.

Gå nu inte och fundera. Bara gör't. Du kommer inte att ångra dig. Så är det bara.

1 kommentar:

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!