30 juli 2014

Strutsen.

Ibland när Abbe sitter och kladdar med maten, eller glufsar i sig som en häst eller något annat matrelaterat så händer det att jag säger till Bella: När du var liten älskade du också makaroner, eller när du var liten kladdade du också så här med maten eller när du var liten åt du också så där mycket...
Frida tittar då på mig ibland och frågar; hur gjorde jag när jag var liten? vad tyckte jag om?

Och jag kan inte svara. Jag kan inte säga: Du åt inte. Du gillade inte mat. Du ville inte äta. Du fick bara sondmat.

För jag vill inte att hon ska veta det. Jag vill att hon ska tro att hon alltid älskat mat, som hon gör nu... Så jag svarar inte. Ler bara och pratar om något annat.

Men. Det är väl dags snart. Dags att dra upp huvudet ur sanden för det finns ju inget att gömma sig för längre. Nämnde jag förresten att hon älskar glass? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!