25 augusti 2014

Dialog - multisport.

Den här gången är det inte barnen, utan jag som är huvudperson i dialogerna.

Vi småpratar med paret i bilen bredvid oss, innan tävlingen.

Jag: Jaha, har ni varit med och tävlat förut?
De: Ja, flera gånger!
Jag: Åh, kul!
De: Ni då?
Jag (glatt): Nej, det är vår första gång!!
De: Jaha... eh... har ni bakgrund inom orientering eller?
Jag (fortfarande glatt): Eh, nej! Jag fick en snabbkurs av grannen för någon vecka sedan. Vi kan egentligen inte alls orientera.
De: Eh.. nähä.
Jag: Nej just det.
De: Och tycker ni att det är en bra idé att börja just med en SM-tävling i så fall?
Jag: Eh... SM?
De: Ja, alltså, det här är ju en SM-tävling.
Jag(fnissigt med gräns till hysteri): Jaha... oj då. Nej... det kanske inte var så smart.

Det bästa: De kom in bara någon minut före oss. We rock!!! :D

Senare på kvällen. Lite trött. Stirrig.

Jag (fundersamt men knivskarpt): Tänkte du på att det var EN kille OCH EN tjej i varje mixlag???
Annie: Eehh. Ja, jo.

Och sen asgarvade vi en kvart. Plus några kvartar till här och där. Som nu till exempel. Jojo. Man inte alltid vara den vassaste kniven i lådan.

1 kommentar:

  1. Yes, you rock!! :) Såg de när ni kom i mål? :)

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!