5 augusti 2014

Dialog - Släktskap.

Alltså. Lite krångligt är det kanske, vem som är vem. Men ändå. Jag kunde inte hålla mig för skratt när Frida och jag konverserade i bilen tidigare idag.

F: Vilken tur att jag inte trillade förut och bröt armen, som din mormor.
Jag: Mm, fast det var ju min mamma. Din mormor.
F: Ja, just det!
Jag: Vem är min mormor?
F: Mormor Margareta!
Jag: Precis. Och min mamma är ju din mormor.
F: Mm.
Jag: Och vad heter mina systrar?
F: Eh.... jag vet inte. Vad heter de?
Jag: Meh! Det vet du väl???
F: Nääää, jag har glömmit bort.
Jag: Jaha, en heter ju Annicka... men vad heter den andra?
F: ... Lars?!
Jag (asgarvar): Nä, det är ju Annickas kille. Men Ida. Det vet du väl?
F: Ja, just det! Det vet jag ju.
Jag: Och vad heter pappas bror?
F: Vet inte...
Jag: Marcus, ju.
F: Just det.
Jag: Och, pappas syster då, vad heter hon?
F: Hm, jag vet inte...
Jag: Jooo, Re...
F: Re - Re
Jag: Ja, Re-....?
F: Renne!!! (farmor och farfars granne, en typ 55-årig man)
Jag (asgarvar igen): Näe, Rebecka!
F: Just det.
Jag: Och vad heter din syster då?
F: Åh, jag har glömmit bort!! Vad heter hon nu igen??
Jag: Men Frida då... Det vet du väl? Din syster?
F: Hm, jag har glömmit bort.
Jag: Bella! Bella är ju din syster.
F (fnissar hysteriskt): Ja, just det. Bella!
Jag: Din bror då, vad heter han?
F: Abbe!!!!!

Puh. Där satt den. Och nej, jag var inte helt pedagogisk i mina svar idag. Jag skrattade verkligen ÅT henne. Men, hon skrattade med i af. Vi har lite att jobba på i alla fall. Det är ju bra det.

4 kommentarer:

  1. Hahaha! Underbart! Vet hon vad hon själv heter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vågade inte fråga... ;)

      Radera
  2. Du får köra repetition på detta känner jag! :) För repetition är ju all kunskaps moder, som någon klok (mamma) har sagt ett antal gånger... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har tränat hårt i en vecka nu och nu börjar det sitta :)

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!