18 augusti 2014

Utmaningen.

På lördag ska min kompis, Annie, och jag köra en multisporttävling!!! Det känns helt galet och otroligt pirrigt. Tävlingen heter Utmaningen, läs mer om den här.

Det är första gången för oss båda och vi undrar nog lite vad vi har gett oss in på. Men, kul ska det banne mig bli! När vi anmälde oss visste vi att det skulle vara paddling, mountainbike och löpning i orienteringsform plus att det alltid är en extra grej. Det vi inte visste var att de skulle byta ut löpningen mot swimrun. Swimrun går till så att man springer en bit, simmar en bit, springer igen, simmar igen, springer igen, simmar igen... Och då simmar man alltså med skor, kläder och vätskesystem. Jodå. Nu har jag även fått veta att det blir bikerun - då springer en och en cyklar, i obanad terräng gissar jag.

Vi har tränat tillsammans två gånger, Annie och jag. Första gången körde vi en timme paddling, en timme cykling och 45 min löpning. I onsdags hade vi precis fått reda på att det skulle bli swimrun så vi bestämde att det var lika bra att träna det också. Och vi fnissade som dårar när vi sprang rakt ut i sjön. Kallt och blött och knasigt. Vi simmade typ 200 meter, sprang lite, simmade 200 meter till och sprang sen en halvtimme till.

Det är kul. Faktiskt.

Jag har rampfeber nu. Och är köpgalen. Vill ha nya skor, nya däck till cykeln, midjebälte att ha energigelerna i... med mera. Har dock inte köpt något än. Bara googlat. :)

Alla som har erfarenhet av multisport. Dela med er!!! Och håll tummarna på lördag!

3 kommentarer:

  1. Har inga tips, håller bara tummarna och väntar på att för höra hur det gick.

    SvaraRadera
  2. Har inte heller någon erfarenhet av multisport men det låter kul :-) Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Din make har tidigare utgett sig för att vara just "multisportare". Han har väl en del erfarenheter? Annars har väl paret Bostream rört sig i kretsarna kring Mad-Mike och det är väl eliten i Sverige på området. Lycka till!/Bear

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!