9 november 2014

Be your best.

I våras mellan vattkoppsbarnen hade jag ju en träningshelg i Stockholm, Blogger BootCamp, och i lördags var det dags igen. Samma arrangörer men lite annat koncept, denna gång hette det Be your best. 

Jag hade ganska låga förväntningar, dels på grund av att jag varit sjuk så länge och dels på att jag läste programmet för ett par månader sedan och tyckte att det bara lät som flum och dans. Typ. Men ändå. Det närmade sig och en helg i Stockholm med vänner är ju ändå bara det något att se fram emot. Och bihåleinflammationen började ge mig sig och jag läste igenom programmet igen och tyckte att det kändes som att det passade rätt bra i det skick jag nu befinner mig i. Otränad.

Hur som helst. I fredags satte jag mig på tåget och jobbade med Ballabarn. Jag redigerade busiga barn och fikade medköpt fika. Väl framme i Sthlm letade jag reda på ett fik med internetuppkoppling och eluttag (tack google) och sen satt jag där ytterligare några timmar. Precis när jag var klar med bilderna plingade Johanna på mobilen och meddelade hon hade jobbat klart och var redo att ses.

Vi mötte upp med ytterligare en kompis, drog runt och letade restaurang med glutenfri pizza (till slut gav vi upp och käkade kött i stället :) och sen åkte vi ut till hotellet i Älvsjö där vi skulle bo. Jag fick lära mig uttrycket "ta sovmorgon i förskott" och somnade tydligen dessutom först. 

På lördagsmorgonen mötte resterande två vänner upp och vi var väldigt taggade.

Dagen bestod av åtta klasser/träningspass á 55 min vardera. Först ut var Yoga-Johanna och jag blev väldigt positivt överraskad. Hon var otroligt inspirerande, rolig och klok. Yoga passade dessutom bra i dessa återhämtningstider. 

Jag är emellanåt smidig som ett kylskåp men jag kan faktiskt både stå på huvudet och lyfta upp min kropp i någon form av "spindel"-pose. 

Jag fick dessutom en ordentlig fnissattack när jag fick se ett foto Johanna tagit på mig där det ser ut som att jag har rumpan fram. 

Vi åt sushi-lunch och tog ett varv runt på Hälsa/träning/matmässan som var i samma hus. På eftermiddagen tog jag det lugnt med passen. Jag var med en stund men när det blev (för) flåsigt tittade jag på i stället, alternativt gick och köpte fin choklad/strumpor/mer choklad på mässan. 

Jag hängde dock med gänget på Tobias dansklass. Johanna och Tobbe är barndomsvänner och hade nu inte träffats på flera år så det blev ett mkt kärt återseende. Även jag har träffat Tobbe vid ett tillfälle, på flygplatsen i Chicago på väg hem från utbytesåret i USA. Woop woop på den Jag-mötte-Lassie. :) Hur som helst. Dans är inte heller min grej. Jag har varken timing eller taktkänsla. Men, det var hur kul som helst och Tobias fick oss att varva fniss med asgarv. Han gjorde dessutom ett program som även sådana som jag kan hänga med på. Väldigt, väldigt kul!!

Så tog träningsdagen slut och jag drog in till city för att träffa en annan bästa vän, Soffan. Vi åt pastamiddag och hängde sen i soffan framför teven. Mkt bra för kropp och själ.

Idag har vi tagit det lugnt och just nu sitter jag på tåget söderut. Jag hinner hem lagom till middagen och får då fira en älskad make på fars dag. 

Och, be your best. Var ditt bästa jag. 

4 kommentarer:

  1. Härlig läsning! Och väldigt väldigt roligt att träffas! Rumpan-fram-bilden är helgens bästa bild.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja, bästa bilden helt klart!! Det är nästan så att du får anställning på ballabarn. :)
      Och ja, kul var det!!!!

      Radera
  2. Tack för trevligt sällskap! Och ja, "rumpan fram" tillsammans med "bresbilden" på Joho var helt klart helgens bästa bilder :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv!!! Det är jätteroligt att ses och jag ser fram emot våren! Kram!!!

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!