15 november 2014

Feberskrutt in da house.

Det här är verkligen en gå-om-varandra-höst för makeN och mig. Den här helgen är han i Sthlm med sin bror och jag är hemma med kidsen. 

Vi tar det väldigt lugnt. Det har varit fredagsmys med Lejontämjaren och chips. Och till middag pulled pork som makeN lagat till oss. Till efterrätt chokladfondant som vi alla tre mumsade i oss. 

Abbe han fick yoghurt han. Men i likadan skål. 

Jag är inget stort fan av november. Men. Det bästa med mörkret är ju ljuset. Så vi tänder och myser. 

 Och tar man ett kort på ett barn så är det strax ett annat som vill vara med. :)

Abbe fick feber igår eftermiddag, rätt mycket, och igår kväll låg vi i soffan från fredagsmyset början vid 18 tills det var dags för mig att gå till sängs. Han fick sova hos mig. Jag googlade lite om jag skulle ge alvedon och hittade den här fantastiska siten, Barnakuten. Man skulle ju med all rätt kunna tro att jag med tredje barnet blivit lite coolare. Men icke. Inte när det ligger över 40 grader. Och så hade/har han konstiga prickar runt munnen. Googlade det med. Kan vara streptokocker. Kan också vara virus. 

Hur som helst. Han fick sova hos mig. Men han kom liksom inte till ro. Han andades dessutom väldigt snabbt. Ytligt. Jag googlade igen, samma fantastiska sida! Kollade hur han andades och bestämde mig sen för att ge alvedon. Efter en kvart lugnade andningen ner sig och vi somnade båda två.

Idag har febern varit mycket lägre, runt 38. Men nu på kvällen stack det iväg igen. Nu fick han i af somna i sin säng men jag tänker bära in honom till mig när jag ska lägga mig. Så det så. Hönsmamma. Nja. Och ja. Ibland. Men. Hellre en gång för mycket. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!