22 november 2014

Girl's night out, inomhus med raggsockor.

I fredags efter mitt roligaste jobb packade jag ihop en väska med träningskläder, myskläder och raggsockor. Det var nämligen dags för en efterlängtad och överväntad övernattning med mina Göteborgstjejer. När jag flyttade ner till Göteborg 2002 hade jag en kompis i stan, Challan. Vi träffades första skoldagen... på universitetet, 1996, och har varit bästisar och bundis sedan dess. Challan fixade lägenhet och exjobb till mig så jag gled in på en räkmacka i Götlaborg (det var väl vitsigt?!). Exjobbet var på jobbet där hon jobbade men strax skulle sluta på. I alla fall, hon hade lärt känna en kul tjej, Magda, som hon även snabbt blev min kompis. Det var dock lite skralt med umgänget så vi bestämde oss för att ha en lär-känna-din-kompis-kompis-fika. Mycket bra initiativ. In i mitt liv gled nu också Anne och Elin. En bästis är ju fantastiskt och fyra är ju något slags överdåd. Men det kan jag ta. 

Vi har följts åt genom åren med husköp, giftermål, barn och renoveringar. Innan barn sågs vi ofta, nu mer sällan. Senast vi sågs alla fem var faktiskt hela fyra år sedan. Men. Nu blev det alltså av. Och det är så otroligt mysigt!! Och fnissigt!! Vi pratade 40-årskriser, yogaposer, ekologisk mat, kemikalier, renoveringar, utbyggnader, tokiga minnen, sömn, mat... Ja, det mesta som rör sig i huvudet på kvinnor mellan 35 och 38 år. 

Här är de, mina dästaste tjejer, och jag.

Och stället vi var på då!!! Strömma Farmlodge. Heeeelt fantastiskt!!! Herregud, ni märker att jag är peppad med energi från denna tillställning! Superlativen sprutar. Hur som helst. Det var så himla fint och mysigt. Genuint och coolt. Vi käkade middag inne i Varberg och tog sedan ost & vin i ett av allrummen. 


Trappan, cool både uppifrån och nerifrån.

Varje vägg var fylld av stilleben med olika motiv.

 Min favoritvägg!

Trappan i dagsljus. 



Serveringsrummet med mormor/farmorsvägg.

Vi hann med en timmes promenad/jogg innan frukosten så aptiten var på topp. Väldigt fina omgivningar och ljuset... november i soluppgång, älsk på det!

Och frukosten! Ett helt gudomligt glutenfritt bröd!! Bara en sån sak kan numera få mig på fall. Brödet var från Valinge. Så dit får vi åka syrran! :)

Nu är jag hemma igen och längtar redan efter nästa gång vi kan ses och efter att åka tillbaka till Strömma. Det får bli dagens tips från mig till er.

2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt det såg ut! Dit vill jag åka!!
    Ja, vi får absolut åka till Valinge! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag ska dit igen och till Valinge vill jag ju också.

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!