18 november 2014

Tultar*böcker.

En av Abbes favoritsysselsättningar är att sitta i soffan med en vuxen och många böcker. Vi pekar, läser, jamar, ryter, pussar, vinkar, sjunger, viker upp flikar, tittar bakom hörn... Det finns så oändligt mycket fantasi och kreativitet i alla dessa bebisböcker. Roligt för både stor och liten. 


*)På engelska säger man Toddler för ett barn i Abbes ålder. Jag tänker att en svensk översättning skulle kunna vara tultare. Eller vad säger ni? Han tultar ju omkring och bara är. 

5 kommentarer:

  1. Jag brukar kalla Sofia för Tultan... /Charlotta

    SvaraRadera
  2. Sofia och Abbe - mysiga tultare!

    SvaraRadera
  3. Jag kör på vad de sa på en förskola jag jobbade på. Småbarn, mellanbarn och storbarn. Spädgris och bebis kommer väl först. Sen de där tre.

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!